Saturday, October 11, 2008

Secawan MILO Menemani Malam

Malam yang sunyi..
gelap..kelam..buat hati ini rasa nyaman.. hilang stress sehari hari ni..hilang kejap sakit xcident tadi..skit jer tak truk pun..badan ni pnat sangat..
jangan risau..

air milo kat sebelah ni dah tinggal separuh..best jugak air orang bujang buat ni..jam kat dinding tu dah kul 2.15 pagi..mata ni tak ngantuk lagi..harap milo yang dah separuh masuk dalam perot ni dapat buat mata ni kuyu..n tido..

tido..???
aku tersenyum sendrian bila ckap pasal tido..
kenapa aku tersenyum...biar la jadi tanda tanya..hanya yang memahami yang kan turut tersenyum bersama aku.
tapi dalam senyum ini ada risau..risau kalau jadi dengan orang lain.
hati hati la.
kalau naik bas ker..tumpang orang ker..

hurm...malam ni hset kat sebelah ni bisu..sepi...
risau jugak..tak tau khabar berita..harap dah tido lena..banyak yang berlaku hari ni..
penat...letih..lesu..
sumer ckup..rasa nak tingalkan sumer yang membebankan ni kejap..nak masa bersendirian..
masa mlupakan sekejap soal kuliah..soal bisness..
mungkin aku kner g bercuti kot..
hahhaa..
bercuti???

menarik tu..
dengan saper ek..sorang2 ker...cam bodoh la plak kalau gi sorang..
hurmmm...ada la tu nanti..
minum air milo panas tengah2 malam ni wat aku teringat kata sesorang..
minum air teh kat satu tempat yang mengadap ladang teh yang menghijau..n masa tu kabus memutih.dingin..sejuk..wah...nyaman sangat..

tetiba imeging aku kat tempat tu lak..
bila clik mata..baru sedar..aku ada kat branda flat buruk..
sambil minum air milo..
tunggu mata ngantuk..
sambil mbebel dalam blog yang baru 3hari aku buat..
n sambil teringan orang yang jauh..

jauh ker??
tak la sangat..
nak jer terbang tengok dia kat sana..
dah tido kot..pluk tedy bear..
cumel..

jauh dalam hati mgharap agar semuanya ok...
semuanya baik baik sahaja..
mengaharap agar hari esok masih milik aku.

3 comments:

AnNe said...

Waa..minum Milo xajak..hehehe..tertdo dgn Milo ke..teruknye..hehehe..g bercuti mana tu?..berangan saja keje ek..study tu penting..final exam dh dekat..t sambung degree..xpun keje dlu..wat biznes tu kaw2 then sambung belaja..

azrai marcell said...

minum milo ni untuk bagi ngantuk..kalau layan mata ni memang tak ngantuk,,tak tido pun ok jer...hurm..bercuti kat mana??tak tau lagi nak plan la ni...rasa macam nak mandi air tejun..tengok keindahan..nak tulis lirik best2 skit..cari ilham..

AnNe said...

Waaa..cari ilham ek..ni mesti nk p sesorg ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...