Thursday, October 9, 2008

Nyaman Petang

Merenung jalan kat bawah umah sewa.hujan menitik..renyai2..moto berbaris kat bawah tu semua dah basah..angin sejuk mungkin dari hujan yang baru sahaja singgah kat area rumah ni..nyaman.
dah lama tak trasa nyaman macam ni..segar..rasa macam hari ni masih pagi..masih indah..muda remaja.tengok jam dah dekat kul 4.kejap jer hari ni berlalu.dah 3 kali laungan azan memuji ilahi kedenganran..
ada 2 waktu lagi..2 tanggung jawab yang perlu di sempurnakan.pas magrib jab lagi nak ke damaNSARA..bersemagat..kerja banyak yang dah setle..tapi makin banyak yang setel cam mkin banyak lak yang tak setelnyer..
teringat betapa kalut nyer ida semalam.banyak lagi asgment yang tak siap..asgment3x..n asgment..tak habis2..
rasa dah muak dengan sumer ni..
ala asam garam dunia belajar..macam makan nasi..dah 22 tahun makan nasi..nak kata muak tu dah sampai tahap nak muntah..tapi ramai jer orang makan...camtu la dengan blaja ni..
muak ker nak muntah ker..kner balaja gak.
untuk apa???
kelulusan ker??
kerja bagus ker??
bagi aku tak penting pun sumer tu..sekeping kertas bertulis dengan ini ... di anugrahkan diploma/ijazah kpd bla..bla..bla..
huhuhu kan bagus kalau kertas tu boleh jer print out skarang...

hset kat sebelah ni berbunyi..tanda ada sms masuk..siapa??
hanya senyuman terukir kat bbir ni.. best gak kalau petang2 camni pas hujan..ada orang buatkan secawan teh.. panas suam atau sejuk bukan subjeknya.tapi yang penting masa yang di nikmati bersama..boleh menenangkan sedikit hidup ni..yang tak habis di tekan..di pijak oleh mereka yang di pgil bos..tuan..encik..puan..dato..tan sri..its ok..take your time..bestnyer kalau time ni dapat minum samer2..kan?
kadang kadang kter kner ambik masa untuk diri sendri..meredakan strees..supaya tak rasa diri umpama robot yang hanya berhenti kalau suiz off atau pun black out..

" hidup ini memang palat,tapi esok masih ada"
ungkapan yang buat aku terfikir akan kebenaran ayat itu..dalam maksudnya..membawa 1001 harapan..1001 pentafsiran baik positif atau negatif..yang penting mesj unkapan tu jelas...hurmm...
moga hari ini sentiasa dalam ingatan.dan hari esok sentiase dalam senyuman.

2 comments:

AnNe said...

X kirela ijazah tu ada nilai or x..
yg penting blaja sgguh2..try d best..
minum air teh hijau..sihat tuk kesihatan..hehehe..cian ida..bz dgn semen2 je..dh la dh nk final kan..
mkn nasi xleh muak..sbb tu makanan ruji org asia..hehehe..
:)

azrai marcell said...

pandai...nak blaja la ni..dah bersemangat tinggi ni..kner rajin g klas..nanti aka orang plengkong..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...