Tuesday, October 14, 2008

sepi sedingin bayu semalam

busan..

malam yang busankan tiada rasa degupan jantung ni..selalunya rasa jugak jantung ni berdegup..ada jugak orang cek kan degupan jantung ni..dah lamer tak gi cek kat hospital..last jumper doc sal sakit ni ntah bila ntah,,malas nak pikir yang diri ni sakit..skrang langsung tak pikir,,ubat pun dah lamer tak makan..expired dah kot...tp alhamdulilllah..masih di beri kekuatan untuk mghirup kelazatan udara ni..



banyak perkara yang berlaku semenjak duamenjak ni..klaka pun ada,,macam macam la..sedih..gumbira..huhuhu...buat hati ni sentiasa tersenyum..mgingati segala apa yang berlaku... dua hari lepas..

warna pink itu..
terima kasih kerna kepercayaan itu..
kan ku simpan dalam hati ini..supaya kekal abadi di situ..
biar mekar dan sentiasa wangi..

si putih salju yang buat aku tersenyum..
lihat betapa cuak semalam..
mgelabah gaya keanak anak kan..
soo..... sweeeettttt..
gaya mu buat aku tersenyum...
kan ku ingat semalam..

mata dah mula kuyu..agak mengantuk..
semalam nyaris eksident...
nasib baik Tuhan bagi diri ini masih sempat menyanyangi
dan terus di sayangi..

hurm...
malam ini malam yang dingin
sedingin bayu semalam yang menghembus tika ku kesorangan.
malam ini aku myendiri..
meyerndiri bersama diri sendiri..
dah lama tak bercerita kepada diri ini..
aku punyai perangai agak plik..
suka bicara dengan diriku sendiri..
sampai pernah diri ku di bilang gila..
gila ker bercakap dengan diri sendiri..??
berkata kata hati sendiri..

pelik ker??

hati itu berlukan teman bicara.
perlukan motivasi.
perlukan nasihat..
kalau tidak..kosong lah hati..
sepi lah jiwa..

bercakap pengan diri buat kita merenung kembali
apa kekurangan diri..
apa kelemahan diri..
agar kita mengerti
diri itu tidak sempurna.
dan penuh kekurangan.

agar kita tak lupa.
siapa kita.
dari mana datang..
buat kita mengisafi.
diri ini..
tidak sempurna..

3 comments:

AnNesara said...

Amboi suka tgk gurl cuak ek..
Gurl tu tkut giler..leh plak dia senyum..jantung tu bkn akan alwaz berdegup ke?..sbb ada org tu ckp dlm ati ada cinta..Kepercayaan tu harus dihargai..

AzRezra Jeri said...

pucat n mgigil..cuak tahap gaban dah tu..tapi still sweet..macam anak kcil..dalam hati ini ada cinta .tu yang jantung masih berdegup.

AnNesara said...

HEHEHEHEHEHE..cian dak tu..mmg la dia cuak..dh dlm ctuac cam tu..dh la selama ni dia xpenah berdepan dgn ctuac cam tu..cian gegiler kat dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...