Wednesday, October 15, 2008

hujan semalam

langkah kaki ku terhenti..setelah keluar dari gate blakang kondo kat damaNSARA..memerhati motosikal yang dah banyak berjasa WGK 5834..rasa macam ada yg kurang.aper yer..motosikal yang aku paking depan 7eleven tu aku dekati.tak nampak apa2 perubahan dari segi posisi..masih di tempat asal seperti yg aku tinggal td..tapi aku rasa ada satu yang kurang..
apa yer..
aku tengok tali helmet yang aku gantung tu macam sdikit plik..
setelah aku amati..
sah...
helmet aku kner rembat..
perkataan yang pertama terpacul kua dari mulut ni adalah..
Dajjeeh aish... ( dajal tol la) lograt utara..

adoi..camaner nak balik shah alam ni..
nak kner lalu 2 bijik highway..
nkve dengan federal highway..
kusut tul la.. mamat yng merembat dah ku maki berkontena2..
huhuuh..
relex...pk dengan rasional..mrah2 tak guna..trima kasih kat gurl with sweet face..
buat diri ini bertenang..

klau ikut hati malas dah nak balik..nak jer tido kat situ..lantak la..ada la kot tempat leh tido..
tapi bila pk esok kelas pepagi buta kat alfa.subjek statistik..aku terpksa la menapak balik gak..

call akim..budak umah..kot2 ada kaum dia kat sini..tapi tak der..
boleh jer aku nak call 9 eko naga yg budiman tu.sure dorang datang punyer...tapi bia la..survive dulu..mlas nak susahkan naga2 yg sembilan tu..
naga 10 ni slalu wat hal.. ( kata zam 9 naga merangkap abang angkat aku )

nak tak nak..redah jer..dengan lafaz bismillah hi tawallal tul alalllah..
aku pecut moto balik..hujan lebat ..ptir..guruh yng memecah alam..aku berhenti pas tol nkve.berteduh.sejuk tak yah cter..siap tido lgi kat kaki 5 ..nak tunggu ujan rada..1jam..
pastu smbung lgi merempit..
alhmdullah..sampai gak..muka dah merah..kner titisan hujan yg bgai peluru painball menembak muka..

tak kesah la aper yng berlaku..tak dapat menandingi ketenagan bila dia di cc.
pas mandi ni kalau buat air teh sabah mesti best..
tenang..
aroma teh sabah wat diri ini tenang..sakit pale yang singgah tadi ibarat hilang seketika.
mata dah mula kuyu..tanda mintak bantal disorong..mgharap mimpi indah bertandang.dan buat aku terus tersenyum.moga hari esok senyuman itu masih mjadi milik aku.
selamat malam beby.
selamat malam cinta.
selamat malam semua.

2 comments:

AnNe said...

Ciannye..simpati sesgt..tu la degil sgt..hope semua ok..smlm mmg hujan lebat..kat cni pun lebat segt..dgn guruh,petir dan kilat..semua ada..complete..jgn lupe mknla ubt pe yg patut..helmet tu t beli yg len dan jg leklok..

azrai marcell said...

=> baik Mrs cumel..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...