Saturday, October 11, 2008

Harga Sebuah Kejujuran.

Dah kul 3.30 pagi..mata dah kuyu ni..seblum tido ni nak makan ubat dulu..rasa sengal kner injek kat bahu ni wat bahu ni rasa lenguh..berat..antibiotik kata doc tu..tak nak bagi kuman yang lepak atas tar tempat xcident tu infect badan ni kot..
ari ni aku blaja satu benda agak penting dalam membina diri aku ni..bukan dalam kelas aku dapat blaja semua ni..tapi dari pengalaman.terima kasih untuk dia..

Kejujuran..

sebelum ni bukan diri ni tak jujur..tapi hari ini wat aku renung dalam diri aku..
keikhlasan..nilai kasih sayang dan erti sebuah kepecayaan.
kerna pecaya kita sangup wat apa sahaja.
sangup bagi pluang..
bagi ruang..
dan beri kan hati..
perasaan kita dapa orang yang di percayai ..

dan pecaya atau tak.
jika sebuah kepecayaan tu di injak dengan kaki..
di nodai ...tiada lagi ruang dan peluang kedua..

betapa berharganya sebuah kepercayaan.
kejujuran..
berani kerana jujur...

tapi bukan senang ..
kalau kejujuran dan kepercyaan itu boleh di nilai dalam unit..
berapa nilainya??
kalau di tanya berapa harga sebuah kejujuran dan
kepecayaan..
boleh kah kita menjawabnya..??

4 comments:

AnNesara said...

Kejujuran + keikhlasan mmg sesgt penting dlm hidup manusia..dlm pe jua sudut kehidupan..elemen tu penting..barulah hidup rs lebih sempurna dan bebas dr masalah dan kekusutan..

AnNesara said...

xDE CITE PUN PESAL P JAMMING?..erm..

AzRezra Jeri said...

kejujuran tu buat diri mgerti sebuah keikhlasan dan kejujuran juga mgajar hati untuk saling menerima dan mcintai.jamming?? minggu ni ada kot...seblum band mate balik..nak ikut ker??

AnNesara said...

Leh ikut ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...