Monday, October 20, 2008

jiwa kacau hari ni..

berita sedih di pagi hari.
dapat call dari spupu jauh..bagitau atok kat naratiwat tu sakit.
agak teruk..untuk kepastian aku da call ayah ngah.
nak tanyer kondisi sebenar atok aku yang pling rapat dengan aku.
ayah ngah tanyer..aku dah cuti ker..naper tak balik siam masa raya ari tu..
aku jelaskan naper aku tak balik.actly aku balik..tapi tak sampai kat umah atok aku..
agak jauh gak la ke dalam.
takut tak lepas jer..dah la masuk dengan DAU9892..
paham2 la keta arwah mama ni da register sebagai keta angota balai pasir mas.
setakat nak masuk golok n tak bai memang no hal.
tapi lau nak sampai PATANI tu masak skit la.
jalan pun aku tak ingat sangat.
risau gak bila ayah ngah bagitau yang atok aku tu asyik tanyer aku jer..tanyer angah maner..angah tak balik ker tengok dia..
aku serba salah..
actly..memang aku antara cucu dia yang dia paling sayang mgkin sikap dan perangai aku yang persis dia di waktu muda muda..dan wajah aku persis arwah abah buat dia sayang lbih skit kat aku berbanding cucu yang lain..
arwah abah memang rapat dengan atok aku.
dia antara anak yang paling boleh arap.
walau pun atok aku ni kawin ramai..anak bersepah..cucu pun berselerak..
tapi aku tak tau naper dia sayang giler kat arwah abah.
mungkin ada sebabnya.
anak anak yang lain n cucu yang lain cam nak kaut n bolot harta dia..
mybe la.
tapi arwah abah serlaku yang sulung.
tak pernah tanyer dan ambik tau soal harta atok..
mungkin tu la sebabnya..

hurm..sehari dua ni..aku teringat sangat kat mama,abah,n atok aku ni.
risau gak..
takut jadi apa apa.
sejak arwah abah meniggal..aku jarang balik siam..kalau balik pun juz lepak kejab jer..
atok n nenek salalu kua..cari masa bersendrian..berkhalwat..
sejak balik mekkah..dia banyak berubah.
kalau dulu cakap jer " tok penggawa nawi" sumer orang knal atok aku ni..
tapi sejak dia tua ni..dah tak bertaring cam dulu dah..

kalau balik pun kner ada orang teman..aku ni jenis yg tak leh drive sorang2.. nanti tak pasal dapat sakit.
kalau da yang nak teman tu..ok gak la.

hurm..ayah angkat aku kat bukit bintang call atdi..ajak g Open house kat UMW toyota.
time tengah diet ni la ramai lak nak bagi makan free..hurm..
layan jer la.
tak banyak pun makn.makan banyak nanti masak lak nak xcersize..
aper pun ok la hari ni..dapat gak rasa satay..nasi impit..lontong..lemang..

hati tak keruan bila dia tak msj..tak call..
tau dia on da way..tapi hati ni tak sedap..mungkin bercampur dengan risau kat atok skali..harap sumernyer ok..
n harap ada msej or call jab lagi.

kul 8 lbih..ada call masuk.
alhamdulillah..
dah sampai pun..lega skit..
mesti penat kan??
jalan jauh..
k malam ni tak kacau..tido n rehat puas2..

malam ni belek nota n siapkan virus pink..
esok pagi ada test biochem..
hope sumer ok..
n hope dia pun da lena tido..

moga mimpi yang indah.
selamat tidur rinduku..
selamat tidur cintaku.

3 comments:

AnNe said...

Bykkan bersabar dan berdoa agar atuk tu ok..jgn fkir2 bkn2..tumpu pd study elok2..t if pakcik tu nk balik..p la balik sekali..cian gak if dia nk jumpe sgt..t kan kempunan dia..

AnNe said...

Gudluck for ur presentation 2day..hope semua ok and sukses..virus tu cumel..

azrai marcell said...

thanks.....nt lau jd blik b gtau..leh tmnkan tak??

virus pink tu dapat markah 45/50 tau..huuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...