Thursday, October 9, 2008

Sebening Gemersik Malam

Dah pagi..kejap jer rasa hari ni berlalu..cam banyak jer benda yang tak sempat nak buat.tadi dapat tau jadual exam kat depan bilik tuan haji..terkedu jgk..yela..cepat jer sem ni nak habis..pejam clik pejam clik dah tgal tak sampai sebulan 1st paper nak start..
29 okt ni dah bermula peperangan yang menentukan kiri kanan hidup ni..mungkin aku berdiri atau aku tersungkur..takut gak dengan keadaan yang begitu mdesak ni..skit sebanyak aku perlukan sedikit motivasi untuk mjana kmbali apa yang berkurangan dalam diri ni..
kekurangan diri..

banyak sangat kekurangan diri ini..makin aku pikir,,rasa macam tak layak jer aku berdiri di sini..di samping orang2 yang sempurna.orang orang yang banyak membantu aku.dari segi semangat..motivasi..buat aku kmbali ingat tujuan aku kemari..hala tuju hidup ini..terima kasih untuk semua..untuk dia yang banyak myedarkan aku..
terasa kerdil bila aku berdiri di sisi dia..
dia??...siapa dia?
tak perlu di perjelaskan tentang insan istimewa ini.kerna aku juga tak mengerti mgapa dia begitu istimewa.biarkan la dia mjadi satu inspirasi dalam hati ni.kerna hanya DIA yang mengerti rasa hati ini.

hujan petang tadi seakan rahmat yang mnyirami tanah shah alam ni..sejuk dalam dewan kuliah tadi masih terasa..nak demam rasanya.hujan ni buat perot ni berkeroncong..lapa sangat..tapi niat nak kurangkan brat badan ni buat kau terpaksa lupakan hasrat perot ni..yela ada orang cakap nak diri ini kurus skit..mungkin tak hensem kot lau tembam sangat..wahahhaha..
hnsem ker??

tak la hsem..cumel tu yela kot..badan ni pun nak kner jaga..ni pun nasib baik DIA kat ats tu bagi pinjam jasad ni..so kner la jaga btul2..
sebut sal jaga anugrah yang DIa bagi ni..aku teringat kat seseorang yang selalu wat hati ini berdetik.sape??
seseorang..jauh di mata..tapi dekat di hati..
apa yang kita ada ni hanya la pinjaman semata mata..sebagai mana kita pinjam..begitu la kita hantar.tu la adat ,meminjam..
jangan di rosak kan apa yang di kurniakan ini..bersyukur kerna di kurniakan jasad,anugerah yang seumpama ini..walau apa jua masalah.ada penyelesaianya..ada jalan keluar..

sebut tentang masalah.semua orang ada masalah.dan masalah itu ibarat hiburan yang buat hati kita kuat,buat hidup ini lbih bermakna,buat fikiran lebih matang.
hidup tak der masalah ibarat makan nasi tanpa kuah..tawar jer rasa..masalah tu buat hidup ini ada masam,manis,ada pahit,payau.kalau dia adun semua rasa tu.akan timbul satu rasa baru yang enak dan istimewa.yang akan mematangkan fikiran,tindakan dan perlakuan, dan kan mjadi pglaman yang paling berharga dalam meneruskan hidup ini..

malam ni langit kosong.. sekosong jiwa ini..tenang sangat malam ni..setenang sebening semalam.aku merenung kembali apa yang berlaku tadi.aku dah mlukakan hati seseorang.tak berniat langung tuk melukai dia.apatah lagi buat dia berjauh hati..
mulut ni mungkin terlalu "caboi"..mungkin gurauan tak kner tempatnya..maafkan keterlanjuran diri ini.tak bermaksud melukai apatah lagi nak mbuat diri mu marah..
patut la orang tua penah pesan..terlajak kapal selam boleh u turn blik..terlajak kata merajuk la dia..hurm...jenuh jugak la nak pujuk... nak pujuk orang ni bukan senang.kalau budak2 blih blikan gula2 ker lolipop ker..moral value untuk hari ni..
cakap tu agak2...orang tengah tensen jangan gatai nak gurau..kan ? kan? kan?

setelah hampir satu sem false miracle tak jam sesamer..akhirnya bergema gak lagu stay..careless..n camilla kat stdio tadi..memekak melalak tak ingat dunia.dah lamer tak pegang guitar n mic..lagu capital E semalam tu nampak kner main lagi,,ner tau nak main maser live performance ker..Yang pernah pun ok .aper pun thanks all bandmate..korang memang sempoi..arap nanti dapat wat 2nd demo..

dah lewat lewat malam ni sunyi lak..rindu kat budak yang pluk teddy bear besar.. maner ntah budak tu.tido tak ingat dunia dah kot.vibrate kat tlinga pun wat dek jer..penat sangat la tu kejer..kner kerah kerja 12 jam..saper sangup..nasib la sabar tu tebal lagi..(sabar tau..orang sabar ni tuhan sayang) huhuhuh.. tengah tido la tu..biar la dia rehat..esok nak kejer lagi..
selamat malam..mimpi yang indah yer..
selamat malam gadis ku.

1 comment:

AnNe said...

wa..pandai gak jiwang2 ni ek..
x sangka..
semoga dpt jaga gadis tu leklok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...