Tuesday, January 5, 2010

Pak Berahim dan UiTM di hatiku..

Pose untuk blog aku yang dulu,pic ni aku ambik sendri .
pak berahim..atau Pak Misai..saper tak kenal mamat ni..rasanya sumer orang kenal..
pada aku dia ni wira UiTM..
bukan mengampu atau pun nak melobi mamat ni..
tapi memang aku kagum dengan dia..
malam minggu time blaja dulu memang selalu memekak kat studio fakulti musik..
karaoke..mamat ni meamng hantu karaoke..
aku penah la karaoke dengan Pak Berahim ni..

aku penah tulis citer sal dia masa kat blog lama aku dulu..
saper nak baca..
ni link dia..klik jer kat bawah ni..

http://azries.blog.friendster.com/

pada mulanya aku ingat pak misai tebal ni garang..
yer la..
first time aku bersemuka masa nak buat projek
selangkah ke menara gading 3
masa tu aku pengarah program..
fight untuk dapatkan bas untuk peserta ( budak skolah form 4)
setelah ngadap Prof Nasuddin..
TNC HEP..
prof NAs takut nak luluskan permohonan aku..
sebab bas UiTM hanya untuk plajar UiTM.
kalau excident tak bleh cover...

so aku naik jumper VC..
Pak berahim..
setelah berdebat n bersungguh2 mintak..akhirnya dia mengalah dengan kesungguhan aku..
setelah aku wat kua ayat ni...

" saya punyai perjuangan sama seperti pak berahim..bezanya
cuma target saya budak sekolah menengah yang bakal menjadi pelajar UiTM atau pun mahasiswa melayu.. kalau pak berahim menyekat projek ini..ini mermakna pak berahim menindas bangsa pak berahim sendiri, menyekat kebangkitan bakal mahasiswa melayu"

Pak berahim luluskan permohonan aku tu..
dan program itu terlaksana dan Pak berahim turun untuk merasmikan nya..
dari situ aku jadi agak rapat dengan dia..

masa belajar dulu aku berhaluan kiri skit..
memang F**K abis la MPP ni..
langsung tak respect..
hahahah... sorry la ek..MPP terutama sesi 2005-2008
aku pernah wat debat tajuk
"MPP masih reliven atau tidak"
itu bukan untuk mengutuk korang..(MPP)
tapi sekadar berpesan dan menyedarkan..

semalam duk belek2 kosmo..
aku terbaca yang Pak Berahim dah tamat tempoh..
sedih gak la..terasa kehilangan besar buat UITM.
aku yang dah jadi alumni ni pun terasa kehilangan dia..

dia banyak lagi agenda yang tak tercpai..
kalau zaman Pak lah sure dia sambung lagi..
tapi tak tau la naper zaman najib tak camtu.
banyak kenangan masa zaman pak berahim ni..
antara yang meninggalkan kan kesan paling mendalam..
masa PKR n MB selangor wat tuntutan 2% kemasukan non bumiputra ke UiTM..

Pak berahim yang langtang bersuara..
mepertahankan UiTM..
5000 student UiTm shah alam berpakaian hitam berarak dari padang kawad UiTM ke bangunan SUK selangor..
aku antara yang terdepan sambil pegang sepanduk.

"UiTM benteng terakhir bumiputera."

berkobar2 sangat..
pak berahim batalkan semua kelas dan bagi kelepasan untuk berarak..
coooll....sangat..pak berahim..
sallute...

Pak Berahim mencetuskan idea untuk wat course
diploma dan ijazah penulisan laman web ( blogger)
jelas pak berahim memang peka tentang Kuasa blogger pada dunia hari ini..
itu antaranya..banyak lagi sumbangan orang tua ni kat UiTM..
penganti Pak Berahim..
namanya PAk Sahol..
Pak sahol bakal ganti Pak berahim

Pak Sahol ni Bekas TNC akedemik masa aku blaja dulu..
boleh di katakan agak skema..
tapi dia ok jer..( ayat cover line)
background UITM gak mamat ni..
aku harap Pak Sahol dapat menerusksn perjuangan Pak Berahim..

lain padang lain belalang..
lain orang lain la padang dia..

kalau Pak Berahim terkenal dengan misai lebatnya
pak sahol tak kurang jugak..jambulnya..

hahahhah..
jangan marah yer..

pak sahol..
aper pun tahniah pada
DR sahol hamid atas jawatan barunya sebagai VC UiTM..
dan untuk Pak Berahim..
Terima kasih kerana banyak mengajar aku

UiTM di Hati Kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...