Thursday, November 19, 2009

warkah untuk abah

19 nov 2006

aku baru sampai dari kelantan pagi tadi..dalam kul 5.30 sampai..terus ambik teksi balik ke uitm..
hati masih risaukan abah.. semalam aku tengok keadaan dia agak tenat..dia sempat berpesan soh aku jaga adik2..
soh blaja betol2..
aku kuatkan diri datang exam..kalau ikotkan hati aku..nak jer duk teman abah kat hospital kb.
wajah abah masih bermain di mata..tanpa sedar air mata aku mengalir..
"dik dah sampai" lamunan aku tersentak bila driver teksi tu memberhentikan teksi di lobi perindu 2 kolej kediaman UITM shah alam.
aku harus kuat untuk memulakan ulangkaji yang terbengkalai sejak aku balik jenguk abah 15hb malam.
aku sampai kat bilik..
masih gelap..semua nyenyak tido..rumet aku budak ingine..
perindu 3..katil empuk aku membuai badan yang penat ni..
aku terlena..

jam henset menunjukan jam 9.13pg..
di kejutkan oleh panggilan
tertera nama along di skrin hset ni..
dengan nada yang tersekat2.. dan menahan sebak.

" angah..bawak bersabar yer... mengucap banyak2..selawat banyak2..
abah dah tak der ngah...pukul 9.00 pg tadi"

aku raskan ingin meraung sekuat hati.
tapi sebak di dada ini myekat suara aku keluar..
duniaku rasa gelap..
rasa seperti aku hilang segalanya..

19nov 2007

tanah merah ..rumput masih basah..sedikit lecak..
hujan yang turun pagi tu kawasan pusara abah nampak tenang,,
aku bersama adik2 aku..

menziarahi abah..
temani dia buat seketika..berbicara denganya..
abah camaner kat saner..?
abah jumpe mama tak?
kirimkan salam kami semua kat mama..
kami rindu sangat kat mama n abah..
adik wan sihat..
adik lin pun sihat...
along dah kejer..kat johor..
angah tak habis blaja lagi..tapi angah janji akan abiskan pengajian angah..

bismillah hirrahhma nirrahim..
yasin...

bacaan yasin menemani kami 3 beradik..

19 nov 2008

kedinginan malam itu wat aku kesejukan..
mengadap skrin laptop..setelah utusan untuk abah..
rindunya pada abah n mama..
aku tersenyum..sendirian..alangkan indahnya kalau abah n mama ada..
aku cemburu..
cemburu bila melihat parent sahabat sahabat ku..
setiap minggu datang melawat anak kesayangan mereka..
tika ini aku di rumah sewa..
seksyen 18 shah alam..

aku pecaya..
walaupun abah n mama tak ada..
tapi mereka tetap ada di cc aku..
di jiwaku..di hatiku..selalu..

pahit..payah..jerih..perih..
hidup tanpa kamu bedua menjadikan diri aku kuat..
menjadikan anak manja abah..anak nakal mama ni matang..
air mata yang mengalir saat ini bukan air mata kesedihan..
tapi kerinduan..

rindu sangat..

19 nov 2009

hari yang di ingati setiap tahun..
datang lagi kali ini..
maaf abah ..angah tak sempat balik jenguk abah kat kampung..
angah dah kejer sekarang..
alhamdulillah...angah dah abis belajar..
angah dah tunaikan janji angah pada abah..
angah dah jadi macam abah..
pegawai kerajaan.. mesti abah tersenyum kan..
adik wan sihat..
adik lin tengah exam spm sekarang ni..
angah dah didik dia seperti yang abah amanahkan..
angah mintak maaf ..
mungkin didikan angah tak setanding didikan abah n mama..
tapi ini yang terbaik angah dapat beri,kan untuk alin n adik wan..
angah sihat..
abah jangan risau..
angah doakan abah n mama aman selalu..

malam ni malam jumaat..
angah akan utuskan untuk abah n mama yasin..
moga abah n mama bahgia selalu..

salam sayang..
anak mu..
yang terlalu merindui kamu..

al fatihah..

2 comments:

syira.sani said...

al fatihah kita sedekahkan bsama2 wat roh arwah k....
yg dah pgi xkan kembali lg.. so ingatlah hargai org yg ada di sisi..

Mr AzRai MaRCeeL said...

mekasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...