Wednesday, December 3, 2008

walimatulurus







29 nov lepas.. hari yang bersejarah untuk lelaki yang bernama mohd azrul bin mat nor.
saper mamat ni??? hurm..mamat ni adalah abang sulung pada adik bongsu aku..
alhamdulillah..
pada hari tersebut beliau dah selamat di ijab kabulkan di muar johor..
bersama pasangan Nor waheeda binti haji ibrahim..

tema kawin dia ijau + cream..
perkhawinan bernilai 40k katanya..
dengan hantaran RM 8888,88
mas kawin RM 22.50..
7 dulang hantaran..
di balas 9 hantaran oleh pihak pompuan..

majlis berjalan lancar seperti yang di aturkan..
aku dapat lihat..kecuak kan abang long aku ni..
dahi pnuh dengan embun pluh jantan yang kua dari liang roma..
tanda gementar,,
3x lafas akad nikah..
baru la lepas..
gugup gak la..
aku dapat rasakan perasaan dia masa tu..
pas kua pkataan "sah" dari mulut kadi..
baru la rasa bebanan berat yang di pikul tu hilang..

walau pun bebanan gementar tu dah hilang..
sebenarnya bebanan tangungjawab baru jer bermula.
tanggung jawab seorang suami.
mgambil alih dari seorang bapa..
tgungjawab mdidik istri..
mjaga zahir batin istri..
berat tu..
perkhwinan itu indah..
ikatan yang suci..
walaupun berat tanggung jawabnya..
insyaALLAH..
muafakat antara suami isteri,,
benda ni jadi ringgan..

apa pun..
TAHNIAH pada MOHD AZRUL n WAHEEDA
MOGA BERBAHGIA KE ANAK CUCU..

pas abis majlis..
aku di serang dengan soalan maut..
korang mesti apat agak kan??

"pas ni bleh makan nasi minyak angah lak..along dah lepas.."
"kat mana la plak kenduri angah nanti..along kat johor..angah plak??"

hik..hik..hik..
dah tak lama dah..
pelan2..
tak lari gunung di kejar..

=)

1 comment:

nureen said...

hrp2 angah kawen kt kelate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...