Friday, December 12, 2008

sweetday

ombak tenang meyapa pantai..aku berjalan kepenatan melayan kerenah pelanggan yang mahu menyewa jetski kepunyaan majikan aku..malas nak layan mulut cabul sorang makcik yang tak puas hati sebab sekejap jer main jetski tu..dia marah2 nak duit balik..aku tinggalkan makcik tu kat mber aku..chong..budak gelogor yang berkerja samer cam aku..beach boy..
aku berjalan menuju ke base..
rasa cam ada orang duk tengok lak..
dari tadi lagi aku dapat rasa sorang amoi ni duk tengok kat aku.start dari aku cakap dengan chong soh bawak makcik cabul tu main jauh2..
aku malas nak tgok amoi tu..tgok dengan ujung mata jer..pehal amoi ni..
aku berjalan terus ke base..kner lalu kat amoi ni ..aku tunduk..dan tarik nafas..dan terus pandang ke depan..
tak menghiraukan amoi yang asyik memandang aku..
'tumpang tanya"
amoi tu dah berdiri dan menghampiri aku..
'awak kerja kat sini ker"
aku jawab
'yer, kenapa..?'
amoi tu mula menunjukan wajah riang sebaik aku menyambut sapaanya..
leh tahan gak la amoi ni..sweet..
putih..
anak cina maner ntah ni sesat kat pantai ni..
aku menyambung bicara
'kenapa?'
amoi ni terus tersenyum n bertanya pasal berapa harga nak main jetski n payung terjun..
aku trus la jawab soalan tu stright to the point jer..
pas aku jawab n bagi tau harga kat amoi tu..
aku trus blah n sambung perjalanan aku g base.
masa tu dah petang malas nak layan custormer..n penat layan mak cik cabul tadi pun tak abis lagi..
amoi tu masih berdiri kat situ..aku trus melangkah...
aku berhenti seketika..
berpaling ke belakang..
aku lihat amoi tu berjalan tunduk..sambil pgang slipar dia..
jalan sambil sepak2 pasir pantai..
hati aku berdetik..
"john..naper ko tak ayat awek tu..sweet gler...ambik la no fon..ker apa ker"
aku berpaling untuk mulakan larian ke arah amoi tu..
baru nak lari kat amoi tu tetiba..

'JOOHHHHNNNN...!!!...WAT NAIK JETSKI TU..DAH PETANG NI.."
suara nyaring bini majikan aku..kak jazmin.
aku terus mbutulkan larian aku ke arah chong yang masih mlayan ketakpuasan hati makcik giler tu..
dari jauh aku melihat amoi tu..
makin jauh..
jauh... dan hilang dari penglihatan aku..

hati ku berbisik..
'datang la lagi...aku akan tunggu kau"
aku tersenyum..

tetiba ..bush...
simbahan air laut kner kat muka aku..
chong dah tergelak2 dah tgok aku..

'aper ni bai..tolak jetski pun senyum2.."


hahahhaha..
kalau di ingat balik klaka jer..
naper la aku tak ayat jer amoi ni dulu..
mungkin dulu pertemuan pertama..
ini kali kedua,,
aku tak bisa lepaskan kau pergi..
aku kan dapatkan cinta aku ..
kamu.

hari ni pantai batu feringgi pneng akan mjadi tempat memori antara aku n dia.
aku nak pergi balik tempat tu..
bersama dia.
suatu masa nanti..
dengan anak2..siapa tau..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...