Tuesday, December 16, 2008

bisikan hati seorang yang bernama lelaki

agh....
rasa jiwa ini kosong..
rasa aku ingin menagis semahu mahunya..
tapi aku tak punya teman untuk menangis..
teman untuk aku mluahkan rasa hati sebak sebu di dada ni..
ya Allah...berat sungguh dugaan Mu ini..
rasa kalah dengan dugaan Mu ini..
aku tak pernah mengjangka seteruk ini rasanya.
aku tak pernah rasa sepahit ini cinta..
aku merelakan kerna cinta aku itu ikhlas.
tapi dalam masa yang sama aku berperang dengan hati ku.
aku berperang dengan jiwa aku.
aku mahu memiliki dia.
aku mahu mencintai dia.
aku mahu dia jadi milik aku.
tapi mengapa dia tidak..

aku berlari mengejar cinta..
pada mulanya aku rasa dia makin mendekati aku..
hampir menjadi milik ku..
namun ia tidak begitu..
semakin ku kejar..
semakin jauh dia berlari meninggalkan aku.
mengapa begitu..
apakah cinta ku itu masih tidak cukup.
masih tidak mampu menandingi cinta lelaki itu..
ataupun mungkin dia keliru.
dengan perasaan.dengan jiwanya.
mungkin dia terpaksa kerna terikat.
argh...sakitnya..
mengapa perlu di dustai cinta ini demi menjaga hati..
mengapa perlu begini..
cinta itu bukan untuk menjaga hati..
cinta itu datang dari hati..
cinta itu untuk di kongsi...
bukan untuk di sakiti..

nafas panjang ini masih blum habis..
aku tak mampu hidup tanpa dia.
aku tak mampu untuk berdiri tanpa dia.
aku lumpuh..
jiwa ku kosong..
hatiku bercelaru..

kerna cinta ini aku bertahan..kerna sayang ini aku turutkan.
aku masih menunggu kamu.
menunggu kamu pulang kepada aku..
aku berharap ini hanya mimpi ngeri..
aku kan tunggu saat aku terjaga..
dan aku akn memelukmu erat setelah mata aku terbuka..dan mimpi ini berakhir..
tapi bila..
bila ..akan berakhir..
bila kau kan mjadi milik aku.

p/s- cebisan dari dairi MR JOHN

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...