Wednesday, March 24, 2010

ReViEW ScOUTing In MY SOUL



jangan tekejut bila anda melihat beberapa gambar kat sini..
kenapa aku memilih pengakap sebagai satu medium untuk berkhidmat n memenuhi masa terluang.
mungkin korang tertanya kenapa aku ni pengakap sampai sekarang..
ape yang bestnyer?
sukar untuk mengambarkan apa yang di rasa.di kongsi bersama.susah senang.
tangis dan gelak tawa..
yang pastinya pengakap ni dah sebati dengan jiwa aku..


dulu aku tertanya tanya kenapa orang dah tua tua pun stil pengakap..
kubo dah panggil pun duk gila pengakap lagi..
dah kner strook pun dah aktif lagi pengakap..
aku pernah jumpe yang naik kerusi roda pun masih datang kursus pengakap.
kalau tak silap orang tu dari philipine..perempuan..
masa asia pasific scout conference...
bersemangat walaupun daru pas kner strook..
apa nikmat nya masuk pengakap..hanya di ketahui oleh orang yang berpengakap sahaja..
kalau di pikirkan balik.. kenapa ramai pemimpin negara majoritinya bekas ahli pengakap atau masih aktif dalam pengakap.dalam badan uniform lain tak pulak..
kat pos ni aku juz nak share skit infomasi pasal pengakap..
kat malaysia ni dah lebih 100 tahun pengakap di tubuhkan..

ramai pemimpin negara kita datang dari ahli pengakap.
pengakap di tubuh kan di bawah akta parlimen.
( akta dia nanti aku semak balik) bukan NGO tapi separa GO..

asaskan kami berpegang pada scout promise atau dalam bahasa melayunya
persetiaan pengakap

kepercayaan kepada tuhan raja dan negara
menolong orang pada setiap masa
menurut undang undang pengakap.

kalau nak cerita memang tak habis..
tapi uniknya hanya ahlinya yang tahu..

jangan tekejut bila anda melihat beberapa gambar kat sini..
kenapa aku memilih pengakap sebagai satu medium untuk berkhidmat n memenuhi masa terluang.
dah tau kan kenapa aku still join pengakap? walaupun dah kerja? n still g camping,jamboree, kursus dan sebagainya..huhu rasanya dah menjawab persoalan yang selama ini nak tanya..
so tak payah la nak pelik kalu korang jumpe orang orang yang dah layak di pangil atuk pun stil scout lagi....

salam pengakap..!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...