Monday, March 1, 2010

ada sesiapa yang boleh hukum aku?

terasa kehilangan sesuatu..
aper yang hilang yer..
hurm..puas aku cari..tak jumpa jugak..
hati remuk ..
tu la...
jangan buat camni lagi...
careless..

selalu hilangkan sesuatu...
adat la manusia..
tak leh lari dari wat salah...
aku bukan malaikat bro..
yang tak ada nafsu..
yang patuh dan taat pada DIA..
yang tak punyai keinginan dan hati..
aku manusia...

la macam la korang tak penah buat salah!!!!
yer..aku ngaku salah aku...!!
sampai hilang semuanya..
tapi aku tak bermaksud nak buat macam ni..
setiap kesalah ada kemaafan kan?
begitu juagak setiap dosa..
ada taubatnya..
setiap kebaikan ada pahalanya..
kalau tiada kemaafan adakah hukuman boleh memuaskan hati kamu?
jika ya..

teruskan..
hukum la aku..
hukum semua pesalah pesalah yang wat silap..
kalau macam tu naper tak hukum seluruh manusia..
kan manusia tak lari dari kesilapan?
hah..
berator cepat..
semua manusia..
masa untuk menghukum...

macam hari pembalasan la plak..
siapa yang menghukum time tu..
DIA yang satu ..

memang layak la kan nak hukum pun..
dia pencipta..

so kita nak sebok2 nak ambik kerja DIA tu naper?
dah kuat sangat?
dah baik sangat?
dah ESA sangat?

jalankan hukuman....!!!!!!

kesalahkan kau tiada maaf..

kerek kan manusia...
aku manusia ..
kadang kadang terlupa..
aku jua manusia yang selalu wat silap..
jadi aku tak layak untuk menghukum orang lain..

mungkin ada manusia yang layak kot..
ya muhammad..
kau yang paling layak menghukum kaum kerabat mu..

yang lain?
ada ker yang setaraf?
tak ada...
diam!!!

eh..
ape aku membebel ni...
merepek petang petang ni...

rasa dah creck dah sejak dua menjak ni..
tak betol dah cara berfikir..
kurang rasional..
mungkin bebanan yang d tanggung sendirian..
wat aku rasa cam,ni.

dulu penah gak rasa cam ni...
sakit....
tapi kemaafan adalah penawar segalanya..
nabi yang layak menghukum pun ampunkan umat dia..

kita?
tepuk dada..sendiri pikir..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...