Wednesday, December 30, 2009

bos dobi kembali

setelah hampir 3 bulan aku melepaskan jawatan pengurus dobi..
dan menjadi sleping partner kedai dobi sendri..
cuti ujung minggu setelah balik dari kursus tu..
aku balik menjenguk kedai yang sekian lamer aku tinggalkan kepada mber2 aku..
alhadulillah..
berjalan seperti biasa..
rezki bulan banjir..
puas hati sangat2 bila usaha titik peluh sendiri membuahkan hasil..
yang boleh di banggakan..


kalam dobi..
aku masih menggunakan BRAND kalam dobi..
setelah ABG tahir ( pemilik MTB resources)
merangkap mentor aku masa aku jadi perintis program keushawanan di bawah naungan TUNAS MEKAR UITM.
nama kalam dobi adalah nama yang tidak asing lagi dalam arena dobi kat kelantan..
bukan menumpang populariti tapi lebih kepada win win situasi..


di mana aku mengunakan nama Kalam Dobi..
sepaya kalam dobi menjadi satu entiti yang besar ( banyak cawangan)
konsep licensing ini selalu di gunakan untuk kedai kedai kecil menjadi besar..


harap harap dapat tukar dari konsep licensing kepada francais..
insyaALLAH..siapa tahu..
so sehari menjadi pengurus dobi..buatkan aku tersenyum..
aku puas..
tapi ini baru permulaan..harap akan ada perkembangan di bangi..shah alam mungkin..




teringat masa mula mula menceburi bidang ini..
agak banyak spekulasi dan andaian dari orang yang tak berapa arif..
kali ini aku mampu menyangkal.
dakwaan dobi tak boleh hidup di kelantan..
kena cara nya,,
kena gayanya,,
alhadulillah..





tak da apa yang nak di banggakan..
aku cuma anggap ini baru permulaan..untuk melangkah lebih jauh..
untuk jadi pelari pecut..
yang sentiasa berlari..
satu permulaan yang baik..
aku harap di permudahkan segala urusan..
agar niat dan cita cita ini seiring di jlan NYa..
amin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...