Tuesday, June 1, 2010

betol ker laki dari marikh n perempuan dari venus?



kenapa pompuan n lelaki berbeza?

setelah membaca buku " man from mars women from venus "
 aku tertarik dengan idea macam mana buku ni boleh tertulis..
penulis nya john grey.

menurut penulis buku ni..pada mulanya idea tercetus bila dia na bini dia bergaduh besar..
masa tu bini dia baru pas melahirkan anak sulung diorang..
setelah abis cuti teman bini dia kat umah..si lelaki ini pegi la kerja nak cari duit..
bini dia masa tu tengah sakit.. husband tak der..adoi sakit gile..
dia pun tepon la adik husband dia ( adik ipar ) mintak tolong belikan ubat..

dah tak tahan sangat dah sakit ni..
nak d jadikan cerita adik ipar dia terlupa nak beli ubat tu..
bila laki dia balik.. dia mengadu la kat laki dia..( agak imo imo la ) marah marah sikit sebab sakit sangat..
laki dia ni bengang la.. baru balik kejer dah kner marah2..
lantas dia nak stat moto gi beli ubat..kesian tgok bini duk guling guling tahan sakit..

bini dia panggil n bagi tau..
terus terang..

sebenarnya saya cuma nak awak peluk saya erat na letak kan tangan kat perot saya..
saya tak perlukan ubat.saya cuma nak perhatian.

sejak dari situ baru la laki dia tau yang pompuan ni memang susah nak discribe ape yang diorang nak..selalunya kontra dengan apa yang lelaki paham,,

sebab tu la asyik gadoh jer...
buku ni menceritakan macamana satu situasi itu di fikir dari pandangan lelaki dan perempuan.

perempuan jarang berterus terang , mereka lebih nak lelaki memahami apa yang diorang nak tanpa di beritahu.kira apa yang dorang nak di sebalik sesuatu situasi..tanpa perlu bagitau.kira nak laki tu paham la apa yang ada dalam hati diorang..

berbeza dengan lelaki yang lebih suka bagitau terus apa yang dia nak dan lebih mudah untuk meluahkan apa yang tersirat di hati.tak berselindung tentang kemahuan dan kehendak.cuma kelemahanya lelaki kan mengambil mudah banyak pekara yang di anggap penting pada kaum wanita..

contohnya

perempuan suka di pujukrayu dan di katakan aku cinta pada mu kalau boleh setiap masa agar cinta itu mekar selalu..

tapi pada lelaki kata kata cinta itu bukan sesuatu yang selalu di lafazkan dan pada lelaki andai sekali melafazkan nya ia cukup bermakna dan cukup untuk sepanjang hayat..

itu serba sedikit yang dapat di kongsi..

buku ini banyak menjelaskan apa yang kurang jelas..so cuba lah baca..mudah mudahan hubungan anda kan lebih bahgia dan akan lebih memahami pasangan anda.




 

1 comment:

eida said...

haha.. aku ader buku ni.. beli tahun beli 3 tahun lepas....
bes buku ni..
2 kali aku khatam...

mumah beza lelaki ngan pompuan,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...