Friday, June 4, 2010

salam rindu untuk mama

assalamulaikum mama..
alhamdulillah anak anak mama semua sihat..
dah 4 tahun tak jumpa mama.. rasa rindu sangat sangat kat mama n abah..
4 tahun genap hari ni.. 4 jun 2006 dan hari ni 4 jun 2010.
adik lin dah lepas spm..result dia ok dan dapat sambung belajar kat IPTA..
insyaAllah 22 hb ni angah n along akan hantar dia.. mama tentu bangga kan? anak anak mama berjaya.. sekarang tinggal adik wan jer yang masih sekolah, adik wan sekarang dah tingakatn satu..dah jadi remaja.. masa mama  pergi dulu adik wan kecik lagi..baru darjah 3..
dia masih macam dulu.,.manje dengan angah.. yela dari kecik kurang perhatian..lepas mama pergi adik wan rapat dengan angah..
sekarang ni duduk dengan along kat johor..

sedar tak sedar dah 4 tahun mama n abah pergi..
dah 4 tahun jugak angah n along pikul tanggungjawab besakan adik adik..
jaga adik adik.. angah akui susah sangat nak jaga adik adik..perlukan kesabaran.. perlukan pengorbanan..
sampai satu tahap rasa penat sangat dengan dugaan ni..tapi angah ingat pesan mama..
"jangan cepat mengalah" kamu kner kuat.. Tuhan sentiasa ada bersama hambanya yang sabar..
kener kuat dalam menghadapi cabaran..
angah tau buka senang untuk berkorban untuk keluarga bila kita dah sampai satu peringkat untuk memilih hala tuju hidup sendiri.. itu yang angah alami bila dah kerja..bila dah rasa nak bina masa depan angah..
rasanya angah tak mampu untuk memilih jalan sendiri..bia lah adik adik berjaya dulu..
angah ingat pesan mama selalu..angah dah janji dengan mama akan jaga adik adik sampai diorang abis belaja..insyaAllah angah kan tunaikan..

kalau mama ada.. sekarang mama dah dapat pangkat nenek.. n abah dah jadi atuk..
along dah dapat anak lelaki.. iman namanya..
angah tau mama n abah tau walaupun kita berada di dunia yang berbeza..
tentu mama dan abah gembira .. along dah punya keluarga sendiri..

kini bia angah yang jaga adik adik2..
mama jangan risau ..walaupun along dah bekeluarga..mama masih punya anak ke dua. yanag akan jaga adik adik..
insyaallah..angah akan kuat tempuhi dan pikul tanggung jawab ini..
angah tau mama sentiasa ada di sisi angah..
mama n abah sentiasa memerhatikan angah..
terima kasih mama... walaupun mama tak der kat sini..tapi mama ada dalam jiwa angah..
angah sentiasa doakan yang terbaik untuk mama n abah..
moga mama aman dan tenang di sana dan d tempatkan di kalangan orang beriman..

alfatihah..

2 comments:

apple_pie said...

be strong my dear..... awk tunggak kpd adik2..jdi contoh yg baik ye awk..

eida said...

mu kena kuat. kuat.. dan kena lebih kuat..

aku yakin ngan bangga sangat2 ngan mu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...