Tuesday, June 29, 2010

kursus induksi khusus 2010

setelah 2 minggu tiada pos di buat kat blog ni..
pasti ramai yang dah tertunggu nak baca pos terkini ( cewah poyo la plak)
hahaha..kali ni nak kongsi cerita kursus induksi aku kat bagan lalang.
kusus ni adalah harus bagi kakitangan kerajaan..
klau ikotkan aku kner g outstation kat muazam seblum kusus ni..dan menyebabkan aku lewat sehari kursus induksi.aku tiba di hari kedua~
cam tak best sangat la sebab kusus dah start..hurm..aper pun kusus ni membuatkan aku lebih mgenali mardi n yang penting dapat mber baru.

 tak sah kalau kusus mesti ada senaman pagi..badan ni pun dah lamer tak bersenam..so ni nla masanya untuk besenam..tu gambar kat atas tu gambar peserta lelaki.walaupun senaman tu nampak mudah tapi kesan senaman tu memang luar biasa..senaman picit kepala membermu.itu la namanya.

 lepas bersukan .
biasala ..mual la aktiviti rutin kursus ni..ceramah..ceramah dan ceramah.ranya ada la 24 ceramah yang kitaorang kner dengar sepanjang seminggu kursus..sehari tak silap ada 6 slot ceramah..
memang berbuih la mulut penceramah..n aku dapat rasakan yang taik telingga ni memang cair sendri..hahahah.tak senonoh sungguh..tu gambar atas tu gambar ayu ( pakai tudung kuning n hasmi dak BT1) ayu muka tgah posing time  diskusion dalam group.

 ni antara group aku..bila daftar dah tulis dah aku group 8.. dorang dari macam macam background n macam macam tempat.ada yang dari sabah.tapi majoriti dari serdang tapi pusat lain.dari Biotek aku n wani jer satu group.time ni la bleh kenal orang lain. kalau tak asyik ngadap muka same jer kat biotek.. muka kak siti..auty mery,.. abg mat nor n abg zain..dr kamariah n kak tipah..
kali ni sume muka baru ..yang "fresh " lagi ..ahhahahah~ baru la sedap skit tgok..hehe amboi aku ni..ni akak siti baca ni sure ngamuk..jgan mara yer kak..adik akak ni nakal skit..ahhahah


setelah abis tadah tlinga n mcurah idea d atas kertas kosong.masa nya untuk kua pluh..dapat r aku lepas gian main futsal n bola tampar.setelah kecederaan lutot yang parah 3 tahun lepas.aku bersara jap dari main game ni..tu la badan naik..tapi kali ni..aku tak tahan..so main gak la..bagi kua pluh n lepaskan gian nak sepak bola..
time ni la baru dapat cuci mata skit.petang petang sambil riadah.

aku pun tak tau sape snap pic ni..tau tau jer ada dalam kamera aku..so upload la kat sini..time ni tengah main bola..dak dak pompaun yang tak main duk layan ambik gambar tanpa mereka sedari yang kamera yang dorang posing tu camera aku ( pinjam kat lab) ghahhaah~ nasib r..aku upload tanpa kebenaran.,tak pe kot.. lagi pun aku tuan kamera ( kamera pinjam) huhhuhu

 mesti korang plik..dalam gambar tak der pun muka aku..( juru kamera maner ada dalam gambar ) so ni jer la pic yang ada muka aku.tu pun kecik jer.. memang low profile..tak penah penah aku jadi se low profile ini..
kalau zaman gile glamour dulu.asyik kua depan jer ..tak penah lepaskan peluang.tapi sejak kerja ni..malas r..hahahaha..aku rasa aku bukan diri aku dah.mungkin ni kot titik perubahan karekter.bia la orang plak expose.huhuhu

ha.. baru ada gambar.. ni picha dengan rusdi dari mardi KK sabah. dia la rumate aku sepanjang kusus ni.sbnarnya banyak lagi gambar nak upload..tapi limit space n internet bspeed yanga gak mengecewakan mbuat aku hanya upload part2 penting saja..
apa pun khusus ni permulaan dalam career sebagai seorang pegawai awam.banyak yang dapat aku plajari terutamanya tentang mardi. dari zero to smthing..kira ok la..

last kusus ni ada exam pgtahuan tentang mardi.tu antara yang wajib..soalan tak der la susah mane pun cuma agak mglirukan.harap lepas la kot induksi ni..next mungkin induksi Umum.. bila? yang tu yang kita tak tahu.
k jumpa nanti untuk cerita induksi Umum lak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...