Thursday, February 4, 2010

dua BIT punyer citer

dua biT ?
aper Bit tu..
bit tu orang pakai kat baju..
dengan skaf..

ujung minggu hari tu..1 hb feb..
dah lamer aku tak join kusus cam ni.
rasa cam pelik jer jadi peserta.selalu jadi penceramah..

sekali sekala jadi pendengar..
best ker?
bapak bosan..
baru tau perasaan kner dengar benda yang kita dah sedia maklum..
actualy..
ni kursus pengenalan manikayu 2..
aku dah join kusus ni 4 tahun lepas..
2006..
tapi di sebab kan sijil dah hilang..
aku kner repeat balik..



tu yang tali n dua biji kayu tu la nama dia biT..
2 BIT tu asas la kalau nak jadi trainer..
bleh la wat duit ..
jadi juru latih @ juru letih..
nak ambik BIT ni bukan bleh dalam masa sehari..
paling cepat budak KLKM buat pun 6 - 8 bulan..
sebab kursus ni bukan selalu ada..
aku?

dah 4 tahun dah..tak complite lagi..
sekarang dah kat peringkat dua..
tunggu peringkat 3 plak..
stage dia macam kat bawah ni la..

sila klik pada gambar untuk besar kan
ha camner?
senang jer kan?
kalau berturut turut memang senang..
nak kner tunggu tu yang lama tu..
nak tunggu dapat BiT lagi @ pentauliahan..
memang take time la..


ni aku punyer senior ..
tengah ngaja cikgu cikgu yang baru nak jadi pemimpin kumpulan pengakap kat skolah masing2..
sumer nyer zero..
tak tau apa apa..




ni la antara peserta yang join hari tu..
dalam 162 orang seluruh malaysia..
aku kat mana?
ha kat bawah ni..lepak kat blakang..
dengan otai otai yang seangkatan dengan aku.





sumer dah tua tua dah..
pengakap TEGAR ni..
hahaha..
dah berfamily pun stil jiwa pengakap..
aku ingat lagi cerita mber aku..

kisah benar ni..

baru 5 hariu kawin..
trus join camping..bawak bini lagi..
huh..honeymoon dalam khemah..
tu memang super duper extreme xtravaganza punyer pengakap tegar tu..
tak penah di buat orang..
respect abis la kat wife dia.
ada laki gila camtu..

hahahahha..
tak baik kutuk mber..
bukan kutuk la beb..
wa puji tu..kagum dengan semangat mber yang sorang ni..



masa penutup..
rasa kejap jer kusus ni..
bulan tiga ni ada lagi kusus sambungan peringkat 1.
tapi aku dah join dah dulu..
dapat la invitation jadi penceramah..
tgok la dulu camner..
kalau ada masa ..
ada ruang..
ada cuti ..
ok jer..

6 comments:

syira.sani said...

xtegar sgt la.. ADC sye bwk wife ngan beby dia baru lahir.. wife dia bpantang kt kemah..lagi power// huhu..
awk tu g kursus pengenalan mane layak pkai epolet pemimpin,,..huhu.
ilang sijil ke xdpt sijil..
len makne tu..hahaha

azrai marcell said...

hello...
sayer ADC kelana yer..
bukan pemimpin..
nak tgok sijil ker?
huhuhuhu...
ni ambik kursus ni wat 2 in 1..ambik balik sijil n persedian manikayu2 kner anjurkan kusus pengenalan..

Hilmi MS said...

apeda bit.. bead la.. bijik tau.. haha...
weh!!! bakpenye ATAS ngn PPR kt lengan kanan.. syirik seyh...
kiri la weh.. ke aku salah npak ni..??

syira.sani said...

mmg dia wat slah.. penah gaduh pasal tu...

Hilmi Mikà said...
This comment has been removed by the author.
Hilmi MS said...

syira.... hal umah tgga jgn dibawa ke internet.. xmolek dilihat orang... x cmtu azri...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...