Wednesday, February 24, 2010

MeRONTA & diRANTAI?

Semalam g hospital serdang..
rasa tak sehat jer..
nak gtau tak bawak henset..
adoi..camaner leh tertinggal..
sampai kat ospital..
rasa best jer bila bau ospital ( bau dia samer jer mana man hospital pun)
rasa rindu kat kerja lama aku..
hospital..

bila pikir stress kejer kat sekarang ni..
rasa nak tukar tempat kejer la plak..
tapi..ala biasa la tu..
stress d tempat kejer..
malas nak pikir dah..
yang penting hidup perlu terus..
persetankan semua manusia yang hanya mahu memerah
menindas dan mengarah itu ini..
iblis..!!!
rasa nak keronyok jer setiap apa yang di beri..

jiwa keUsahawanan ku meronta.
setiap saat aku rasakan kerugian..
setiap detik ibarat peluang yang persiakan..
di kala teman seperjuangan perniagaan ku sedang mengira duit
sedang berseronok punyai masa yang bebas dan fleksibel.
aku masih terantai 8 pagi - 5 petang..
masih lagi mengadap mesin mesin yang bisu ini..
huh..!!!
PENAT.

bangun pagi ni..
hanya satu dalam kepala ini..
settlekan semua yang blum settle..
tarik nafas dalam dalam..
masa untuk beraksi..
berkerja maksud aku..
hahahah...
mungkin aku agak bosan dengan dunia sekarang..

betol kata Mr O.

lab is SUCK..!!!!
tak der life..

aku tersenyum..
tak der life ker?

unexplainable!!!

3 comments:

areniece said...

Azri...dis post buatkn akak tringat ms akak mula2 keje mardi...i've dat kind of feeling n tried so hard utk blah dr mardi...tp stp usaha akak gagal n mengecewakan...akhirnya akak pasrah dgn tkdir Allah yg mgkn dh mmg tetapkan tkdir akak kt sini....akak ykin ada hikmahnye..n lm klamaan akak sedar rezeki akak mmg kt sini...Allah murahkn rezeki akak...akak cepat naik pgkat n bmcm2 lg...smkin ari akak smkin syg keje akak...akak doakn azri akn menemui kgmbiraan n kbhgiaan yg sm...pcylah tkdir yg Allah bg tu adlh yg tbaik utk kita...pedulikn mnusia2 yg mlemhkn smgt kita...jgn fikir lgsg...kt mana2 keje pn ada org mcm tu...tpt len ntah2 lg teruk..so jgn stress...jgn sedih...jgn krn seorg insan azri pth semangat sdgkan azri ada deretan kwn2 lain yg mmpu buat azri tsenyum...:)

penpal said...

Jika anda rasa kerja kt tempat itu xbest...baik berhenti!! ramai lagi yang nak keje ok. Jangan asyik salahkan orang lain, cuba muhabasabah diri anda dahulu...mungkin kita ada buat orang lain susah maka kita juga yang akan dapat susah...berubahla

Mr AzRai MaRCeeL said...

kak anis..mekasih... kadang kadang kita tak sedar yang kita beruntung..
btol ckap akak.
azry cuba yang terbaik..
thanks for sapot..
huhuhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...