Wednesday, November 19, 2008

puisi sang pungguk kepada rembulan

risau.
tu lah perkataan yang bermain dalam hati aku ni.
risau tentang diriya.
risau kesihatan nya.
risau akan keadaan nya.
risau ini kerna aku menaruh sesuatu pada mu.
menaruh perasaan.
perasaan itu buat aku risau pada kamu.
takut sesuatu yang buruk berlaku pada kamu.
rasa nak hbiskan tiap saat bersama kamu.
dalam hati ni tuhan sahaja tahu.
betapa aku ingin dekat dengan kamu.
ingin bersama kamu selalu.
maafkan aku.
semalam..
kalau kamu tahu rahsia hati aku,
nescaya rajuk kamu hilang.
nescaya kamu tersenyum.
dan memeluk ku.
tak sempat nak beritahu apa yang aku inginkan.
tak sempat aku luahkan apa yang aku rancangkan.
aku tahu..
rajuk mu kerna tak mahu berjauhan dengan ku.
tak mahu jauh.
aku juga mahu kamu..
walau apa pun..aku mahu kau tahu..
isi hati ku..
apa yang aku lakukan adalah untuk buat kamu tersenyum.
buat kamu bahgia.
buat kamu selesa
buat kmu selamat..

dari jauh aku berharap.
dapat memeluk mu.
dapat bersama kamu.
dapat padamkan resah di hati mu.
hilangkan sepi yang menganggu mu.
buat kamu rasa selamat.
tenang..
dan bahgia.

moga kamu masih ingin aku..
msih inginkan aku.
msih dambakan aku.
dambakan diriku.

aku sentiasa menunggu mu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...