Monday, November 3, 2008

hari ni yang panjang.

segar skit rasa badan ni pas mandi..berat kepala ni tadi wat aku terlelap pas solat magrib,sedar2 akim kejutkan.dia baru balik dari PD.. balik ujung minggu.
'"bang bangun bang,mak saya ada kirim lauk untuk abang ni..bangun2..nanti saya masak nasi kita makan sesama."

tu la ayat yang aku dengar bila aku clik mata.
akim tu anak tuan rumah sewa ni.dia lepak kat umah ni.
aku da anggap dia cam adik aku jer.orang lain dalam umah ni sumer dia panggil nama.
acab,zafri.
aku jer dia pgil abang.tak pun pgil aku abang azrai.
rasa cam tua jer.sebenarnya aku tua 2 tahun jew dari dia..

pas makan,aku mandi bagi ilang ngantuk.
tengok hset kot2 ada msej atau call dari dia.
rasa risau terus mnyerang hati bial dapat tau dia muntah..
mesti sakit..mungkin lbih sakit dari apa yang aku rasa tadi.
risaunya.
call aku tak berangkat..msej tak berbalas..harap2 dia tido n rehat.
teringat petang tadi dia redah hujan basah kuyup dengan baju t shirt pink n jeans.
mesti badan tu panas.rasa nak demam..
kalau ikutkan hati ni nak jer pgi sana.
aku risaukan dia.

pas mandi tue aku bukak nota agri..esok dah start paper ni.
banyak lagi yang tak cover.
pagi ni mungkin aku kner g fakulti jumper pak jak.
ambik test 3 yang aku mis ari tue.
mintak mintak orang tua tu ada.
tengah syok stdy..
budak baktiar ( bard)
datang bawak makanan.
kfc ( ayam + wedges+air) baru balik kejer la tu.
dia lepak sini malam ni.layan tenet free kan kondo mewah aku ni.
thanks bard..aku tak makan banyak pun.tengah diet ni.

pas sumer dah setle makan n borak2.
sambung stdy.
wat air teh besh gak memalam ni.wat teman mata yang ngantuk.
hurm fikiran aku terbang ke peristiwa pagi tadi.
telifon ni berdering.
bukak fster ada mangkuk maner ntah kacau keamanan fster aku.memecah masuk dalam privacy aku.bengang jerw..pas ni dah tak nak dah approve orang yang tak di kenali.

lagi satu masalah datang kira kira sejam pas tu.
tak paham gak la dengan orang orang yang sentiase melihat aku.
aku tahu mber2 aku ni caring kat aku.aku hargai sangat.
tapi satu jer yang wat aku tak selesa dengan keadaan itu.
setiap orang akan memilih jalan hidup dan keputusan masing2.
mungkin keputusan yang aku buat tu tak myenangkan hati sesetengah pihak.
mungkin kptusan aku tu buat orang sakit hati dan rasa macam macam perasaan.
tapi aku yang membuat keputusan.
aku yang menentukan jalan hidup aku.
kiri atau kanan.
mungkin niat kalian nak mengingatkan aku.
aku hargai.tapi tolong la respek keputusan yang aku buat.
hormati apa yang aku pilih.
soal jodoh dan pertemuan ni di tangan tuhan.
soal hati dan perasaan ni tak boleh di paksa.
tak boleh di suruh atau di arah.
aku cuma mengejar cinta yang aku cari.
cinta yang datang dari hati.
aku hanya mahu sedikit ruang untuk aku berkongsi dengan orang yang aku sayang.
aku hanya mahukan secebis cinta dan sedikit kebahgian untuk aku kongsi dengan dia.
jangan jadikan kisah silam aku sebagai alasan.
jangan jadikan dia sebagai mangsa keadaan ni.
dia tak bersalah dalam hal ni.
dia yang banyak nasihatkan aku.
supaya kau kuat untuk terus hidup.
aku pernah jatuh..tersungkur.
tak punya semangat untuk terus hidup..
untuk trus kan perjuangan aku ni.
terima kasih..kerna bangunkan aku.
di kala orang bersorak tengok aku jatuh.

aku akan ingat peristiwa pagi tadi.
walaupun camner pun yang lepas tu biar la lepas.
aku punyai dia sekarang ni.
aku punyai hidup baru.
harap kalian dapat menerima apa yang aku putuskan ini.
andai satu hari nanti aku tewas.
aku jatuh.mungkin ketika itu aku tersenyum.
aku tak kan menangis.
kerna aku yang memilih jalan ini.
aku menentukan hidup aku.
dan aku memilih dia.

hurm malam ni hati ni agak kusut.
banyak yang di pk kan.
stdy pun tersekat2..masuk tak masuk jer.
sambil taip blog ni..
dengar bard bercerita masalah hidup dia.
semua oarang da masalah.
cuma masalah tu kter kner pandai nak teckle.
pandai nak setlekan.
hidup tak der masalah.
mesti busan.
tapi hidup tanpa cinta ..
mesti lagi busan kan???
hehehe..

3 comments:

AnNe said...

Bykkan bersabr..ye ke xnk approve org yg xdikenali dlm fwenster?td tgk ur page ada je add org yg x dikenali..erm..

sourplum said...

dua2 pon kwn die
die cm serba salah la kut

azrai marcell said...

dah tak nak aprove dah..erm..sal hal yg berlaku ni harap kalian terima aku n dia seadanya.salah ker lau tgok kwn kalian ni bahgia.??????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...