Wednesday, July 21, 2010

monEY TorinG @ PD..

dah sebulan tak ber update blog aku ni..
kalau ikotkan banyak sangat cerita nak di kongsi tapi kekangan masa ni buat cerita itu seakan suda basi..untuk di kongsi kat sini..
hurm..kalau ikotkan pas balik dari muazam hari tu aku kner n wajib untuk attend satu lagi benda wajib kat tempat aku kejer..nama nyer monitoring project n meting pengurusan..
monitoring ni biasanya 6 bulan sekali untuk tgok progress project n reseach yang d jalankan oleh saintis2 yang ada kat tempat kejer aku..
so aku ni selaku orang bawahan saintis..cewah~
sekadar join untuk memeriahkan jer la..
lokasi kali ni kat PD.. avallion Admiral Cove
 tempatnyer sangat ok..dan aku sendiri pun tak jangka secantik ini tempat tu..
sebagai orang laut yang berasal kat tepi laut..aku sangat teruja bila tgok laut..rasa dekat dengan diri aku selama ni..rasa macam dah balik kampung sendri plak..yang paling penting bau laut itu cukup menyegarkan ..dan buat aku rasa sangat nyaman n tenteram..hilang segala stress yang melanda hidup ni.. ( kejap jer la kot) pas ni stress balik..hahhaha
marina yang memuatkan hampir 30 biji bot mewah ni aku explore kaw kaw..tak ku endah signbord di larang masuk..makin di larang makin aku masuk..hahhaha..rasa cam nak beli sebijik jer..ikot harga paling murah pun 60ribu USD.. membazir jer bli mahal mahal bukan leh naik g kejer pun..



aktiviti pertama bermula dengan team building.. masa untuk mingle mingle bersama staf staf yang selama ini duk bizi wat reseach.. time ni la nak kasi streching skit..urut2 bahu .. kasi massage skit... rasanya dah lame big boss ni plan nak wat benda macam ni..tapi haram tak penah buat..so kali ni kira tercapai la impian big bos aku nak wat team building untuk staf dia..



sekit sebanayak aktiviti ni merapatkan jurang sesama staf..mungkin selama ni jarang berjumpa n bercakap..tapi kali ni dapat berseronok sama sama melupakan sekejap bebanan tugas yang stress tu.
tu yang pakai google tu kak ajila.. bukan senang nak tgok kak ajila pakai google..time ni jer la..hihihi..
kak ajila memang cool abis r time ni...


ni la yang kita mahu..big boss n staf boleh pegang pegang tangan..hapy hapy.. hihihi..gambar ni skit kontrolversi bila di public kat FB.. gambar yang pling banyak orang komen.. hahhaha..yang tgah tu my big boss..
Dr kamariah long..dia memang spoting habis time ni.. dah tak macam boss dah.. hahahah..garang garang dia selama ni macam hilang kejap ( kejap jer la ko..time monitering nanti siap r semua..hahahhaa..gurau jer..jangan marah yer docter.. big boss haku ni bnayak spy..kang ckap bukan bukan kner repot ngan spy dia mati aku..tutup trus blog ni..hahhaha)


ni plak time ballon tower.. aku satu group ngan big bos..DR KL.. ntah sape ntah yang aturkan..sajer jer rasanya nak kenakan aku..time ni la dapat tgok sume staf bersorak sampai tak hingat donya.. ada rumers mengatakan yang tahap teruja diorang ni sampai bertindak di luar kawalan..ada yang di pukul, di cubit tanpa sedar sebab terlalu teruja..huhuhu..sib baik aku tak kener..


setelah bertungkus lumus wat menara belon dengan angin yang kuat nyer..maka siap la menara kita orang...
yang kat tepi kanan tu kak siti tgah pose ayu untuk blog ni..huhuhu~ dah dah.. dah ayu dah tu kak oi..hahaha~

 pas penat berteam building..masa makan la plak..dinner malam tu memang terbaik.. konsep BBQ tapi ada macam macam..memang terbaik..ape lagi melantak kaw kaw..memang fail diet aku time tu..baru jer kurus pad duk ladang..ni dah melantak tak hengat dunya..trus fail diet..biar la gemok pun..bukan nyer ada orang nak pun..huhuhu


pas makan malam..time bagi adiah la plak.. sume dapat adiah jangan isau.. jangan ngis yer.. sume ada sorang satu..thanks to kak azlina mansor.. hadiah best tu.. walaupun bajet kecik.. adiah grand jugak..huhuhu..

pas semua dapat adiah..masa untuk bukak adiah la plak..macam macam ada.. tapi sumenyer barang ikea.. kira grand jugak la.. aku dapat adiah aper? hurm korang rasa aku dapat aper? pinggan? mangkuk? gelas?
ni ha...
aku dapat rak pinggan n rak sudu garpu n satu set sudip dapo.. wahahhaa ok la tu wat masak..umah bujang.. tau tau jer umah aku memang kekurangan benda benda camni.. mekasih yer kak azlina..adiah akak memang cool~


esoknyer bermulalah sesi yang pertama.. meting pengurusan..banyak gak la isue isue berbangkit.. tembak menem,bak.. dan pelantikan jawatan kuasa baru.. tu kak anis dah pejam mata..banyak sangat tugas dia pikul..abang azmi pun same dah pejam mata dah.. kak yus mcam tgah pikir jauh jer.. lau tak silap anak kak yus tak sihat time ni.. memang nampak la kerisauan di wajah seorang ibu.. risau kat anak tu..

yang pakai baju itam ala ala blazer tu big big boss ..Dr uMi , pengarah tempat aku kejer.. dia sempat bagi skit amanat seblum meting bermula.. big bos aku kat seblah dia..tudung purple.. mungkin tgah pk ape nak bebel pas ni kat staf staf dia.. hahahah... kak siti kat seblah tu plak tgah khusuk dengar  sampai pejam mata..huhuhu tido ker kak? jangan marah ek.. hihihi~
aku plak yang memang tgah bosan gile..cam biasa la..sktching katun la... hahah dapat siapkan 2 watak katun..
satu siap masa DR umi duk bebel..satu lagi siap masa Dr KL dok bebel.. hahhaha nampak sangat tak bagi pehatian..kantoi.. ni klau big bos tau ni masak la..hahahha~


seblum balik sempat gak aku bergambar nagan 3 orang staf otai kat lab aku.. abag mat zin..abang mat nor n mama ani.. 3 orang otai yang dah lebih 20 tahun kejer kat tempat aku,, 3 orang ni la yang slalu aku borak..bagi nasihat n bagi semangat untuk aku.. biasa la..sayer kan budak baru blajar.. mesti la kner blaja dari otai..hahahha~

ape pun trip kali ni memang best.. thanks to DR kamariah long.. bawak staf bawahan cam kitaorang ni jalan jalan abihkan duit kerajaan..

1 comment:

administrator said...

Kita berhibur jap dengan pantun kelakar di bawah, yang dipetik dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’ hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...