Friday, May 21, 2010

eEeeeee...LipaSS!!!!!!!

 korang tau tak sebiji telur lipas matang bleh wat kua berpuluh eko lipas muda

cerita takut lipas

lipas...lipas..!!!!
aku menjerit..
bila lipas yang ada kat dinding umah tu melebarkan sayapnya dan terbang ke arah aku..(ala ala superman)

aku memang fobia dengan lipas..
tak suka sangat..walaupun menatang ni jua makluk Allah yang berkongsi alam dengan aku..tapi aku tetap tak bleh suka n terima kehadiranya..tapi tak la sampai aku benci dia..cume pantang tengok..ee..geli geleman dan wat aku rasa nak muntah..!!

 bukan sebab beliau buruk atau tak sekufu dengan aku.
 tapi sebab aku penah ada nightmare pasal lipas ni..masa kecik kecik dulu .

maser kecik dulu aku nakal skit..selalu makan tangan tak cuci betol betol..mulut pun same..penat mak aku bebel soh basuh betol betol..aku degil wat derk jer..kejap lagi la..malas la..macam macam alasan..
pas mkan main main sampai penat terus tido..
maser tu kat umah atok aku..kat kampung..umah papan..korang tau tau jer la..
bila malam jer banyak la lipas bertebaran ibarat pasir di tepi laut..nightmare aku bermula bila malam tu..

ada sekor lipas ni duk main kat bibir aku..dia gigit manje kat situ ( mungkin dia makan sisa makanan kat mulut aku) time budak budak dulu makan comot..pastu tak basuh btol2..
aku terjaga n terkejut terus jerit n panic bila lipas tu gigit bibir aku..
tangan ni pun terus menampar lipas tu..apa lagi memang menjerit sambil tampar bibir la..cian lipas yang takbersalah tu..terus terburai isi perot lipas berkenaan kat bibir aku..masa tu aku terbau sesautu yang...
pehhh...
bau dia tak hengat...!!!!
busuk nak mampos.. aku terus muntah sambil nangis ngis ( time tu tadika kalau tak silap)
satu umah bangun..dengar aku jerit n nangis..atok aku siap ckap lagi..
tu la..lepas makan basuh tangan n mulut.. ha..kan dah kner gigit lipas..


start dari hari tu..aku terus fobia dengan lipas..
terus ban lipas lipas kat dunia ni..tak kira la lipas aper sekali pun....
walaupun lipas yang menggigit aku tu dah mati kner tampar kat aku..aku tetap ban lipas lipas lain kat dunia ni..

sampai aku besar..aku masih ban lipas...sampai la aku belajar kat universiti..
 masa kat universiti plak lain pulak cerita nya..aku dah tak berapa fobia ngan lipas ni..
lipas yang duk merayap atas lantai tu selamba jer aku pijak ngan selipar kalau jumpe..klau yang duk bertenggek kat jamban tu selamba jer lastik...
tapi aku tetap fobia dengan sejenis lipas ni..
korang tau lipas aper..bukan lipas bangla..bukan lipas bandar..
tapi LIPAS TERBANG..

lipas ini yang mempunyai keupayaan untuk terbang pada kelajuan yang agak laju dan menerkam mangsa yang ketakutan..dan mengejar orang sesuka hatinya..
aku ada nightmare jugak dengan sepisis lipas ni..

ceritanya bermula masa tu tengah belajar kat uitm..aku dok asrama ..kolej perindu..( perindu berapa tak leh bagitau) hahahha
masa tengah tengah syok untuk final tetibe ..ada benda terbang ..dan...
pap..!!
hinggap atas bahu aku n trus ke tengkuk aku dan
" ngap"
dengan selambe lipas tu gigit aku..sakit tak la sangat tapi tekejut punya pasal..aku trus menjerit macam orang hsteria sambil  tepuk kat leher aku..rumet aku yang duk syok tido terjaga ..ada yang terpinga pinga tengok aku melompat lompat macam orang gila..ada yang ketaw tergulking guling mungkin tak pernah tengok aku berkelakuan sebodoh itu..perh malu seh...bila ingat balik..bila tgok apa kat tangan aku..
se ekor LIPAS TERBANG YAng DAH MATI DeNGAN NGERI..
sekali terburai isi perot..peh...bau dia tak henggat..
busuk giler..dah la atas tengkuk...
terus aku g toilet..mandi segala mandi bagi hilang bau rasa dan warna..
terus tido dah pastu..tido sebab dah malu kner gelak sakan tadi..
esok memang kner BAHAN la kat member2..seminggu jugak la kner sakat ngan mber2..
siot betol...hahahha..
gelak sorang sorang kalau ingat balik..

sejak hari tu..aku kembali fobia lipas...
LIPAS TERBANG

fobia pada lipas ( LIPASOFOBIA)
ada ker term ni?

2 comments:

Kyoru said...

Haha kena cium dek lipas. Romantik gila lipas kat umah tu. XDDDD

Mr AzRai MaRCeeL said...

hhahha,,tu la kisahnya.. siap ada love bite tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...