Tuesday, June 28, 2011

diam

Dah lama rasanya tak menulis..
bukan aku dah tak punya minat untuk menulis tetapi aku sendiri yang tak punya masa dan terkejar kejar bagai dikejar anjing gila yang kelaparan
aku.penat
BERLARI ..
bukan berlari dikejar tetapi lebih jelas aku yang mengejar.
sebuah CITA CITA dan satui impian yang buat aku keletihan.
terlalu banyak untuk aku kongsikan sehingga tak tertulis di lembaran kosong ni.
saja ku biarkan kosong tanda berlawanan untuk penuh,padat dan sendat -
terlalu bnayak yang nak ku ceritai..
maka ironinya ku biarkan kosong..

kosong bukan bererti tiada tetapi ia penuh dengan persolan dan tanggapan baik negatif ataupun positif.

mengenali dan memandang sesuatu dengan mata hati
adalah sejuta kali lebih baik dari menenung dan mengangguk tanda paham sedangkan sekelumitpun engkau tidak mengerti. apa yang dirasai di hati ini.

Diam!!!!
diam itu kadang kala lebih baik dari terus kau melolong bagai orang kerasukan polong.
SUNYI itu seakan satu irama yang berdentum dihati - tak didengari tapi difahami.
SEPI  itu adalah ombak yang menhempas pantai jiwa mu.kadangkala ia lembut dan kadangkala mengila bagai rusuhan yang menggegarkan.

biarkan aku ingin pergi
membawa sepi dan sunyi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...