Monday, August 23, 2010

Rindu Ramadhan.

"Dah masuk 5tahun kita sambut bulan puasa n raya tanpa arwah mama n abah..sejak 2 ,kita xpernah bukak puasa n bersahur 4 bradik bersama2..mesti salah seorang xda..raya pom sama,kita xpernah bkumpul 4bradik di pagi raya sejak 2..alin rindu nk berkumpul 4bradik kat umah ...kita..:"

"wuwuwu...alin teringin nk cium tgn along n angah dipagi raya sbgai gnti cium tgn arwah mma n abh...tp alin xpnh dapat..:'(
pg raya ptama ni besday alin...alin nk alg,agh n awe ada ngn alin...ceriakan alin..lau arwah mma ada msty dia wat pulut kuning ngn rendang n jamu org mkn...alin rindu ngah..long...:'("

Me
aku tiyok ni..
baca msg mu tadi..
aku teringin sangat nak kumpul 4 beradik..
sambut raya sama sama..
buka sama sama..
saho sama sama.
aku rindu arwah mama..
arwah abah..
aku sedih dengan apa yang berlaku kat family kita..
aku rindu kita kumpul semua..
12:15pmNor
samala ngah..
alin pom
rindu sgt2
tringat zaman dulu kita bgn sau 4bradik
time mma g keja
12:15pmMe
tu la.
12:15pmNor
lau dkat2 nk raya abh dtg umh
12:16pmMe
aku rindu zaman tu..
12:16pmNor
g shoping bju raya
best kn ngah
12:16pmMe
sabar linn..
angah sebak sangat bila jadi gini..
alin ada angah..
ada along..
12:17pmNor
tp smua 2 dah xsama cm dulu kn..
alin xsbr nk g kubur mma
alin nk bce yasin

dah lama x ziarah kubu r abh
12:18pmMe
kita doakan yang terbaik untuk diorang

air mata aku mengalir ketika ini.. bukan kesedihan yang mengalirka air mata ini..
sebak menahan perasaan yang tidak dapat ku luahkan..
aku rindu..rindu suatu masa yang pernah aku lalu dulu..

suatu ketika kami berkumpul..
kami berempat bangun sahor bersama..
"alin..bangun lin.. saho.. "
awe.. bangun wan.. saho"
aku mengejut adik lin n adik wan di kala along tgah sibuk kat dapo ..
mencedok lauk n nasi yang mama dah tinggalkan seblum mama g kejer..
adik lin bangun dengan muka ngantuk trus membasuh muka.. 
berempat mengaminkan doa dan brsahur..
mama masa tu kerja shif.. 
jadi tak selalu bersama kami ketika sahur dan berbuka.. 

kalau mama tak kerja malam atau cuti..
mesti lepas saho kitaorang tak kan tido..
tapi ramai ramai ada kat dapo..tolong mama buat kuih raya.
dah jadi satu tradisi.. masa ku kecik lagi mama memang selau buat kuih raya sendiri..
sampai la aku besa..mama tak pernah miss wat kuih kegemaran aku.
5 tahun lepas adalah aidilfitri terakhir bersama mama..
mama masih lagi buat kuih raya..walaupun masa tu dia dah tak berapa sihat.
macam biasa..aku lah yang jadi mixer ( majerin n gula) ..
kacau pakai sudip n pusing ngan tangan sampai sebati..
itulah part yang aku selalu buat dari kecik sampai besa..
adik lin akan buat bahagian finishing..
tabur coklat rice.. letak kuning telur atas biskut.. 
letak potongan ceri atas biskot..
tuang coklat cair atas almont landon..
adik wan pulak bahagian QC,, 
makan biskot yang tak reject..pecah pecah..

rindunya saat itu..






4 comments:

nureen said...

salam. tiap yg hdp pasti menemui mati..jglah keluargamu..ujian nie xkn diberi seandainya kamu xmampu m'hdpinya. ingat, Allah xprnh anayai hmba2Nya. hntikn sume tue rie, sian la kt alin tue...ingt arwah parents rie

areniece said...

akak sedih...:'(..sabar eh dik...

eida said...

semua org pun ader takdir idup sendiri..
aku n mu lebih kurang sama nasib..
nak tak nak.. kiter kena trima gak..

juz sabar n sabar...
redha dengan ketentuan NYA
doakan yang terbaik untuk arwah dan adik adik..
"everything happen has a reason behind".. *_*

nureen said...

"tiap-tiap yang berjiwa akan merasai mati. Kemudian hanyalah kepada Kami kamu dikembalikan..." (Al-Ankabut:57)

sesungguhnya sgl pnykt ada ubatnya kecuali pnykt mati...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...